Danmark vil innføre gratis tannpleie til alle innen 10 år.

Forfriskende utspill om gratis tannbehandling for alle i Danmark innen 10år.
Her ser det ut til at den nye regjeringen har forstått at det må gis prioritet til den befolkningen som har størst behov og dårligst råd først.
I motsetning til det hjelpeløse forsøk av en reform presentert av den sittende regjeringen i Norge.
Jeg skulle ønske at også vi i Norge kunne prioritere en kunnskapsbasert tannhelsepolitikk med definerte mål, fremfor den fullstendig hodeløse satsingen Rødt og Sv har gjort seg til talsmenn for.
Som vanlig er det slagord og gode intensjoner uten innhold der igården.

Heia Danmark
www.nrk.no/urix/ny-regjering-i-danmark-_-lover-gratis-tannlege-til-alle-1.17905477